Kategorier
Sociala medier Sök/SEO Spaningar

Digitala spaningar vecka 27 2020

Facebook öppnar sitt Fan subscription-program för fler. Facebook ändrar sin algoritm för att premiera originalnyhetsinnehåll. Instagram testar att låta stories ta mer plats. Facebook lägger ned Lasso. Indien förbjuder TikTok, Kwai och över 50 andra kinesiska appar. Google gör shoppinglistningar kostnadsfria även i vanliga sökresultatet. Reliance Jio släpper Zoom-konkurrenten JioMeet.

Spaningar inom tech och sociala medier från veckan som har gått.

Övriga delar i veckans sammanställning

 

Sociala medier

Facebook, Instagram och WhatsApp

Facebook öppnar sitt Fan subscription-program för fler

Facebook breddar sitt test med Fan subscription-program. Facebooks Patreon-funktion, om man så vill, där innehållsskapare kan ta ut en månadsavgift av sina följare (4,99 dollar i månaden) för tillgång till exklusivt innehåll och en fan-dekal att nåla fast i profilen.

Från och med igår öppnas funktionen för alla innehållsskapare i sju länder (upp från två). Ja, så länge som man möter minimikraven vad gäller följare och engagemang. Sverige är ännu inte ett av länderna, så vi får se när den kan tänkas landa här.

Facebook expands its fan subscription program

Facebook is expanding the availability of the tools it offers to help game streamers and other online creators make money. The social network first launched fan subscriptions in early 2018, giving a small group of creators in the United States and the United Kingdom the ability to charge their fans…

Facebook ändrar sin algoritm för att premiera originalnyhetsinnehåll

Ny algoritmförändring från Facebook: från och med nu kommer Facebooks nyhetsflöde premiera originalkällan till en nyhetsstory. Ja, så långt som Facebook kan avgöra det baserat på bland annat länkar. Kan förstås bli lite fel om en liten publikation är först med en nyhet som sedan plockas upp av större publikationer – då lär den sistnämnda tolkas som originalet. Oavsett ett bra steg i rätt riktning.

Dessutom kommer Facebook också kolla efter saker som att skribenter har för- och efternamn kopplat till nyheten, samt att detsamma gäller för redaktioner. Med andra ord: inte lyfta anonyma aggregeringskällor.

Blir intressant att se hur det här kommer att landa i praktiken. Alla andra rankingsignaler gäller fortfarande, så det blir alltså ytterligare en ingrediens i algoritmmixen.

Facebook says it will prioritize original reporting and ’transparent authorship’ in the News Feed

Facebook announced this morning that stories with original reporting will get a boost in the News Feed, while publications that don’t clearly credit their editorial staff will be demoted. The change comes as a number of high-profile companies have said they will pull their advertising from Fa…

Instagram testar att låta stories ta mer plats

Ni vet det där med att stories kommer ersätta nyhetsflödet som formatet för hur vi delar innehåll? Instagram är på väg att ta ytterligare ett steg åt det hållet. Ett nytt test som låter stories få ta upp två rader överst i appen. Och som dessutom gör det möjligt att se alla stories på en gång.

Ett av Facebooks största problem är att nyhetsflödet i Facebook och allt mer i Instagram är företagets stora kassakor. Ja, eller krasst talat: de enda intäktskällorna. Annonseringsintäkterna (och faktiskt även några andra sätt att tjäna pengar) börjar så sakta ticka upp på andra Facebook-ställen, men från väldigt låga nivåer.

Att lyfta fram stories mer kan öka användningen ännu mer, vilket gör att annonsörer kan växla över mer pengar dit. Ett paradigmskiftestest, alltså.

Instagram’s latest test puts all Stories on one page

Instagram Stories has grown to become one of Facebook’s best products to date. As of last year, roughly half of Instagram’s users – or 500 million people – were interacting with Stories on a daily basis. That’s nearly double the entire daily active user base of all of …

Facebook stänger ner sin TikTok-klon Lasso

Först Hobbi och nu Lasso. Facebook har de senaste dagarna meddelat att de stänger ned två av sina appar. För Lasso är det 10 juli som gäller som slutdatum.

Det innebär alltså att Facebook kastar in handduken för ett försök att ta sig an Pinterest och ett försök att ge sig på TikTok. Inte så att det är ovanligt att Facebook lägger ned sina mindre appar. Hobbi var dessutom sprungen ur Facebooks testlabb, medan Lasso var utgiven som en ”riktig” app. Besvikelsen lär alltså vara större hos Facebook för Lasso-misslyckandet.

Samtidigt var Lasso också rätt uttalat ett test. Ett test som Facebook säkerligen skrapat ihop en hel del insikter från. Som lär användas för de initiativ som Facebook gör i sina stora huvudtjänster. Facebook la nyligen till mer funktionalitet i Pinterest-varianten Collections och har förstås stegvis lagt till mer kortvideofunktionalitet inte minst i Instagram.

Så med andra ord: Facebook bygger istället in de här funktionerna i sina huvudplattformar. Så här långt har ju Facebook inte lyckats får riktig snurr på någon av de separata appar de har släppt vid sidan av de fyra stora (tre av dessa var ju dessutom uppköp) Vi ser ju exempelvis hur också IGTV alltmer jämkas ihop med sin ”moderapp”.

Så med andra ord: testappar som har använts precis just så. Som testappar. Vi lär dessutom se fler. Instagram har ju redan börjat testa en annan TikTok-kopia: Reels.

Facebook is shutting down TikTok competitor Lasso

Facebook announced the impending death of its Pinterest competitor Hobbi this week, but it now appears the unloved app won’t die alone. The not-media company has revealed its TikTok competitor Lasso will also shut down on July 10, joining its cousin’s journey to the big app store in the sky.

LinkedIn

LinkedIn får funktion för att visa att man kan erbjuda hjälp – och en ny Support-reaktion

I förra veckan skrev jag om nya LinkedIn-funktionen #opentowork. Möjlighet att ställa in profilen så att alla kan se att man söker jobb, vilket dessutom ger profilbilden en särskild dekal som gör att alla kan se att man är jobbsökande. Det visar sig att LinkedIn dessutom släpper två relaterade funktioner:

Offer to help: En inverterad version av Open to work om man så vill. När man startar ett nytt inlägg kan man nu välja ”Offer to help” och sedan välja vad man kan hjälpa till med. Exempel som ges: karriärcoachning, nätverksaboostande och resumegranskning.

Support-reaktion: LinkedIn var långsamma med att skaffa sig reaktioner, men rätt snabba med att lägga till en ny. Nu kommer en support-dekal. En dekal när man vill visa sitt stöd för något, alltså. En like plus, typ.

Och nej. Fortfarande ingen skrattreaktion. För LinkedIn är ju inte Facebook. Och man har inte kul på jobbet.

New Features to Give and Get Help From Your Community

When it comes to your career, just one person opening a door can make all the difference. That’s why our community of millions of members across the globe are such a valuable resource to job seekers. And, in challenging times like these, that resource is one of the best ways to support one another.

LinkedIn-appen för iOS lyssnar på vartenda tecken du skriver

Ni vet hur mycket liv det blev när betaversionen av iOS 14 visade att TikTok-appen lyssnar på urklippet hela tiden, med några sekunders mellanrum? Hur det blev ännu ett bevis på att kinesiska staten spionerar på alla tiktokare? Och hur det sedan visade sig att nästan 60 appar, mestadels amerikanska, gjorde samma sak? Nu har ännu en app avslöjats göra samma sak: LinkedIn.

Och LinkedIn tar saker och ting next level. LinkedIn-appen för iOS kopierar urklippet – efter varje tryck på tangentbordet. Ansvarig på LinkedIn konstaterade att det är en bugg och att det ska fixas – samt att inget sparas eller lagras någonstans (alltså ungefär exakt samma reaktion som TikTok-folket). Enligt LinkedIn beror det på att appen gör ”an equality check between the clipboard contents and the currently typed content in a box”. Varför behöver LinkedIn veta vad du har i urklippet varje tangentryckning du gör? Titta vilken fin fågel därborta!

Jag kan alldeles för litet om det utvecklingsmässiga för att egentligen ha en åsikt, men förklaringarna som har kommit från dem som har åkt dit så här långt har känts lite… eljest. Oklart varför urklippet skulle behöva användas för något annat än just för att kopiera och klistra in – i något scenario.

Det här är åter exempel på hur jobbigt det kan bli om man gör saker bara för att man kan eller för att det är enkelt – utan att reflektera över konsekvenserna. Onödigt tjafs som suger tid och energi och som blir åtminstone mindre repor i varumärkeslacken.

Hur är det på Android-sidan? Ingen aning. Men de spekulationer som jag läst från utvecklare när TikTok-fallet uppdagades var att… det är nog inte mindre så där.

Fix är som sagt var på gång, men fram till dess: skriver du i LinkedIn-appen i en Apple-pryl (och tja, kanske även Android) så lyssnar alltså Microsoft på vartenda tecken du skriver. Typ.

LinkedIn Caught Snooping on iOS Users Through Clipboard, Fix Incoming

LinkedIn has been caught snooping on clipboard data on iOS devices. The app of the Microsoft-owned professional networking website has been called out for copying the content from the clipboard with every keystroke.

TikTok

Indien förbjuder TikTok, Kwai och över 50 andra kinesiska appar

Bland de mer högprofiliga konflikterna i världen just nu finns på marken den pågående konflikten mellan Indien och Pakistan och på internet den mellan USA och Kina (förutom själva handelskriget även svartlistning av flera kinesiska företag, främst Huawei). Men senaste veckorna har en annan konflikt seglat upp inom båda dessa områden: den mellan Kina och Indien. Nu kommer eskaleringssteg: Indien bannlyser 59 kinesiska appar. Bland dem TikTok, WeChat och Kwai.

För ett par veckor sedan dödades 20 indiska soldater i en gränskonflikt mellan de båda länderna och appen Remove Chinese apps (som gjorde precis det) seglade högt i nedladdningslistorna fram till dess att Apple plockade ner den med motiveringen att den bröt mot Appstore-reglerna. Och nu förbjuder alltså den indiska regeringen nästan 60 kinesiska appar med formuleringen att de är ”inblandade i aktiviteter som är skadliga för Indiens suveränitet och integritet, för Indiens försvar och för den nationella säkerheten och den allmänna ordningen”. Så ja, man plockar upp stora motiveringshagelbössan.

Man kan tänka att uppgifterna senaste veckan om att TikTok avslöjades med att ligga och lyssna på urklippet i iOS – och säkert också i Android – passat in bra i det indiska narrativet (även om nästan 60 andra stora appar har kommits på med fingrarna i samma syltburk). Det handlar alltså om att 2010-talets mesta tillväxtland och 2020-talets sannolika motsvarighet börjar spänna musklerna ordentligt mot varandra.

Och nu har alltså en hög företag och användare hamnat under high noon-skuggan. Framförallt dåliga nyheter för Bytedance, med tanke på att Indien är TikToks största marknad (även om hemmaversionen Douyin fortfarande lär vara större). Men också för Kwai/Kouaishou, som både finns bland de förhållandevis få kinesiska onlineföretag som på riktigt har gjort avtryck utanför hemlandet. Problemet för WeChat lär inte vara lika stort.

Det nu intressant att se vad den konkreta följden blir av det här. Rimligtvis kommer samtliga appar försvinna från såväl Appstore som Google Play och alla tredjeparts-Android-butiker i landet. Frågan är då hur länge. Om vi kommer få ett nytt Huawei-läge, fast för appar.

Kanske gladast över det som händer? Instagram. Indien är näst största marknad för Facebooks app, men den har en hyfsat bit upp till just TikTok. Att två av världens största kortvideoappar (TikTok och Kwai) alltså ser ut att få näringsförbud i Indien lär Facebook inte gråta över.

India bans TikTok, dozens of other Chinese apps

The Indian government on Monday evening said it was banning 59 apps developed by Chinese firms over concerns that these apps were engaging in activities that threatened ”national security and defence of India, which ultimately impinges upon the sovereignty and integrity of India” in wha…

Fångar visar fängelvardagslivet via Prison TikTok

I samband med Donald Trumps uppmärksammade Tulsa-tal så talades det om att 1 miljon hade skaffat biljetter. Det visade sig att det mesta var luft. Unga användare som skaffat gratisbiljetterna utan tanke på att gå – för att trolla Trump. Vilket var precis vad som hände när arenan gapade halvtom. ”Biljettuppropet” spreds bland annat via det som kommit att kallas Alt TikTok (eller Gay TikTok och några till). Motsatsen till Straight TikTok.

Straight TikTok är det TikTok de flesta känner. Mainstream-TikTok med fokus på lättviktig och humoristisk underhållning. Alt TikTok, däremot, ”embodies all that is queer” som någon konstaterade. Och då inte bara sexuellt, utan allting som, tja, inte är mainstream.

Och det här TikTok blir allt mer också en politisk röst. Bland dessa sub-TikToks finns också Prison TikTok. Där fångar tiktokar. Visst. Mycket som TikTok är mest, men via insmugglade mobiler tydligen också vardagsnedslag. Artikeln har en intressant genomgång av sådana exempel.

Politik och socialrealism förpackad i bubbelgum. För att parafrasera George Clinton: Free your ass and your mind will follow.

Behind Bars, but Still Posting on TikTok

In Kevin Smith’s most popular TikTok video, he shows off a makeshift water heater he built in prison. Narrating over Eminem’s song ”Godzilla,” Smith explains how he diverted an electrical wire from a light fixture to a metal bucket hung from a hook on the wall.

Twitter

Twitter kommer lägga till redigeringsknapp  är alla bär ansiktsmask

Oj! Stort! Twitter bekräftar att de kommer att lägga till en redigeringsknapp – så att man kan ändra i en postad tweet! Den förmodligen mest önskade funktionen som Twitter så här långt har tvärvägrat att lägga till. Stort!

Det finns… bara en liten hake.

Övrigt sociala medier

Starbucks pausar all annonsering i sociala medier

Nästa företag att pausa sin annonsering: Starbucks. Kaffekedjan kommer ställa in all annonsering i sociala medier. Oklart hur länge, enligt företaget själv fram till dess att världen har blivit bättre. Typ.

Sen krackelerar fasaden förstås lite om man börjar knacka lite på ytan. Likt de flesta (alla?) företag som har gjort samma sak så finns det undantag. Som att inte heller Starbucks ansluter sig till den ”officiella” bojkotten, att de kommer sluta köpa annonsera men fortsätta posta inlägg i sociala medier samt, det största hålet i Starbucks principfasthet, att det inte gäller Youtube.

Som jag skrev om häromdagen känns det här alltså som ännu ett sätt för ett varumärke att försöka plocka lite varumärkesgoodwillpoäng på sina egna villkor. Med tanke på att precis det hat som Starbucks säger sig inte längre vilja ha att göra med även finns, väldigt mycket, på Youtube så lär det, likt Verizons bojkott, handla mer om att Facebook inte erbjuder lika vattentäta garantier som Youtube att deras innehåll inte kommer att synas med fel slags innehåll.

Att man dessutom kommer fortsätta göra inlägg visar att de sociala plattformarna är alldeles för viktiga för att helt sluta använda. Bättre då, som av en händelse, att fortsätta använda dem utan att betala.

Starbucks to halt advertising on social media

Starbucks will join the growing list of companies pausing advertising on social media platforms, the company said in a blog post Sunday. The coffee giant says that it stands ”against hate speech” and believes ”both business leaders and policy makers need to come together to affect real change.”

Twitch stänger tillfälligt ned Donald Trumps officiella kanal

Ännu en social plattform spänner musklerna mot Trump: Twitch ska tillfälligt ha stängt ner Trumps officiella Twitch-kanal efter det att en sänt innehåll som bryter mot Twitchs regler. Och ja, inte oväntat handlade det om brott mot rasismparagrafen. Ironiskt nog var det en repris – Trumps kampanj-kickoff där han anklagade Mexico för att skicka våldtäktsmän till USA, plus några Tulsa-relaterade kommenterar på samma våglängd.

Twitch hakar alltså på samma strömning som de flesta sociala plattformar vid det här laget: undanta Donald Trump från sin presidentimmunitet. Inte minst det stora Facebook-bojkottsinitiativet har visat att det kan kosta mer än det smakar att låta en publikmagnet som Trump hållas.

Med andra ord kan Twitter lite oväntat nog ha gått och blivit 2020 års mest inflytelserika sociala plattform. Att Twitter till sist, efter att ha lutat sig mot ungefär samma argument som Facebook håller fast vid när det gäller publika figurer i allmänt och politiker som Trump i synnerhet så valde Twitter till sist att behandla Trump på samma sätt som alla andra twittrare. Ish. Det verkar ha lett till lite av en proppen ur: Twitter visade att det faktiskt gick.

Och att Trump-sidan inte är den som är annonsintäktsmässigt viktigast att hålla sig väl med.

Twitch temporarily bans President Trump for ”hateful conduct”

Twitch has temporarily banned President Donald Trump, in the latest surprise and high-profile suspension from the streaming service. Trump’s account was banned for ”hateful conduct” that was aired on stream, and Twitch says the offending content has now been removed.

Reliance Jio släpper Zoom-konkurrenten JioMeet

Vad behöver världen fler av? Videokonferenstjänster med stöd för alldeles för många deltagare, förstås. Nu kommer ännu en. Reliance Jio släpper JioMeet, med stöd för upp till 100 deltagare, i skarp version.

Det innebär alltså att Indiens största mobiloperatör nu alltså har sin alldeles egen Zoom. Och hur är det relevant för oss? Bortsett från att Jio är del av Indiens största börsföretag Reliance Industries och verkar i världens näst mest folkrika nation, som dessutom lär bli 2020-talets viktigaste tillväxtmarknad, så är Jio också företaget som Facebook köpte nästan 10 % av tidigare i år. En affär som landade ungefär samtidigt som Facebook steppade upp sitt eget videokonferensgame, alltså. Först med Messenger Rooms och sedan Workplace Rooms.

Vi kan anta att Facebook har stora Indien-planer tillsammans med Reliance. Och att Reliance ser Facebook som en framtida språngbräda ut i resten av världen.

India’s Reliance Jio launches Zoom rival with 100 participant limit

India’s biggest carrier Reliance Jio has officially launched its Zoom rival – called JioMeet. The app is available across platforms, including the web, iOS, and Android, with support for 100 participants in one meeting. The company had first announced the service on April 30, and now it has made JioMeet available for everyone.

Reddit lyssnar också på iOS-användarnas urklipp

Efter LinkedIn – nästa app som iOS 14-avslöjats med att ligga och lyssna på iOS-användarnas urklipp hela tiden: Reddit. Och likt LinkedIn-appen så kollar Reddits app urklippet efter varje tangentryckning.

Som flera andra som har kommits på med samma sak så handlar det enligt Reddit om en funktion som lyssnar efter URL:er i urklippet och föreslår sedan ”inläggstitel baserat på innehållet i URL:en”. Så en förslagsfunktion som finns på många andra ställen. Däremot kan man förstås undra över inställningen, när appen kollar läget efter varje knapptryckning. Visst, det finns förstås en möjlighet att någon lämnar appen mitt i ett ord och kopierar en URL, men, tja, känns lite väl onödigt mycket. Man skulle kunna tänka att det räcker med en engångskoll, när någon faktiskt klistrar in en URL.

Reddit kommer, också som flera andra av de ”drabbade” apparna rätta till det i en uppdatering. Och likt typ alla berörda företag så känns förklaringen till ”buggen” lite lätt snömosig.

Reddit says it’s fixing code in its iOS app that copied clipboard contents

Reddit says it’s releasing a fix for code that copied contents from users’ clipboards. Users in a beta version of iOS 14, which sends an alert when an app tries to copy clipboard information, reported receiving the alerts with each keystroke in Reddit’s iOS app.

 

Sök/SEO

Google gör shoppinglistningar kostnadsfria även i vanliga sökresultatet

Som del av kärleksbombandet av småföretag i allmänhet och småhandlare i synnerhet så gjorde Google sin Shopping-funktion kostnadsfri för alla med ett My business-konto. Nu tar det nästa steg – och det är ett rätt stort steg: möjligheten att kostnadsfritt visa upp sina produkter flyttar nu ut i vanliga sökresultatet.

Det handlar om ”produktboxen” ute till höger som nu alltså kommer visa produkter utan att vara köpta annonser. Shoppingannonserna kommer finnas kvar, men högerkolumnen kommer alltså bli ”organisk”. Ja, återigen, om du har kopplat ett produktflöde till ditt Merchant-konto, förstås.

Mer kärleksbombande? Nej, det har förstås visat sig att klicken i shoppingfliken har gått upp med 70 % och visningarna med 130 % för de organiska produkterna OCH annonserna. Google tjänar alltså mer pengar på att inte ta direkt betalt för platsen (plus att det säkert gett ett uppsving i företag som använder Google-tjänster, som My business). Nu hoppas Google på samma sak i sökresultatet.

Känns för övrigt som att det är dags att börja prata om ett tredje Google-sökformat: organiska träffar, annonser och, tja, My business-organiska träffar.

Google brings free product listings to its main Google Search results

Earlier this year, Google made a significant change to its Shopping search tab in the U.S. to allow the service to primarily feature free product listings selected by Google’s algorithms, instead of paid ads. Building on that change, Google is today introducing a shift to free product listing…

GoogleBot kan själv lägga till produkter i varukorgar

Ha. Förstås. Google har lärt sin GoogleBot att lägga till produkter i varukorgar på egen hand. Med andra ord inte bara indexera en sajt utan alltså också shoppa loss lite när den får feeling. Eller rättare sagt: inte shoppa loss. GoogleBot lägger till produkter i varukorgen men slutför inte köpet. Abandonocartbonanza, alltså.

Varför jäklas Google med e-handlare och rackar upp övergivna varukorgar? För att kolla att e-handlarna inte bryter mot Googles användarvillkor. Mer specifikt Google Shopping-villkoren.

Det handlar helt enkelt om att Google dubbelkollar att det pris som Shopping-handlare skickar in till Google också är det pris som handlarna i sin tur erbjuder sina kunder.

Så ja, med andra ord samlar Google också in en massa data om e-handlares utcheckningar, om man så vill.

GoogleBot Is Able To Add Products To Your Shopping Cart

As I covered at Search Engine Land last night, according to a Wall Street Journal article, Google confirmed that it has systems that automatically will add products to your e-commerce site’s shopping cart. It does this to verify the price merchants give them matches what is found in the shopping cart.

Youtube öppnar en sajt som går igenom hur Youtubes sökfunktion fungerar

Undrar du hur Youtube fungerar? Mer specifikt hur Youtubes sökfunktion fungerar? There’s numer a webbsida for that. Youtube har öppnat sajten How Youtube Works.

Kanske inte jättemånga nyheter, men kan vara intressant för den som vill lyfta på Youtube-huven. Artikeln nedan går igenom de vikigaste dragen.

Google Explains How YouTube Search Works

As part of a larger effort to explain how YouTube works, Google published a new resource to answer commonly asked questions about YouTube search results. Google created a whole new website, called How YouTube Works, which offers an in-depth look at all components of the YouTube platform.

Google Search Console kan få eget Analytics-gränssnitt

Som artikelförfattaren konstaterar: det här är en funktion som känns rätt cool på beskrivningen. Google Search Console kan få djupare Analytics-integration. Ja, eller rättare sagt: Google Search Console goes Google Analytics.

Vad det verkar handla om är att Google Search Console Insights inte bara för samman Analytics-data och SC-data tajtare – utan att SC anammar själva grundupplägget för Analytics. Med andra ord: gör det enklare för sällananvändare att ta till sig informationen.

Visst, nu har jag aldrig hängt lika mycket i SC som i Analytics, men SC har för mig alltid känts rätt, tja, tom jämfört med Analytics.

Google Analytics revolutionerade och demokratiserade webbstatistik. En Google Search Console 2.0 skulle kunna göra samma sak för SEO.

Vem vet, kanske rentav så att diskussioner i ledningsgrupper under webbprojektpresentationer börjar handla mer om SEO än om toppnavigeringen eller herobilden på startsidan.

Google Search Console Insights BETA – Deeper Integration With Analytics

The other week I reported how Google is sending out emails about Google Search Console and Google Analytics integrated reports. Well, I’ve now seen this through an anonymous source and it is pretty cool. It is called Google Search Console Insights and gives you a pretty neat view of how well your content is performing.

Google My business blir mer instagrammigt

Google My business blir lite mer instagrammigt. Nu testar och/eller rullar Google ut ett nytt sätt att visa bilder i samband med lokala företag. Mer som Instagram alltså. Eller snarare Instagram Stories.

Visst. Inte så att det sättet att visa bilder är Instagram-unikt. (Eller Snapchat-unikt.) Men det är säkerligen ingen slump att Google har valt det här utseendet.

Google Local Panels Tests Images In Story View

Google is testing a new way of displaying the images in a Google local business knowledge panel listing. Google is using the stories view, where it plays the image like a slideshow story book. I personally cannot replicate this but here is a GIF of it in action from Ric Rodrigue on Twitter: I am not sure how much I like this.

 

Prenumerera på mitt nyhetsbrev

Jag gillar Olas digitala spaningar!

Gillar du det jag gör? Visa gärna din uppskattning genom att donera lite pengar. Det hjälper till att betala för webbhotell och andra kostnader.

Kanske också intressant

Av Ola Andersson

Följ mig på LinkedIn om du vill ha hyfsat regelbundna, portionsförpackade spaningar. Eller varför inte skicka en kontaktförfrågan? Jag är rätt snäll (säger min mamma) och tycker det är kul att träffa människor jag aldrig träffat tidigare. Ja, även om vi inte träffas i verkliga livet.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.